Ontwikkelingen

De ene dag gebeurt er niet zoveel en de andere dag loop je de gebeurtenissen achterna.

Na het telefoontje van het MST spoedde ik mij naar de stadsapotheek voor de medicijnen en zakjes infuusvloeistof. En, net als de vorige keer, er stond een rij tot bijna buiten aan toe. Als je in de stress denkt: " Even snel de medicijnen halen" dan kom je dus bedrogen uit. Meer dan een uur heb ik in de rij gestaan, en daarna nog een hele tijd zitten wachten tot alles klaar was gemaakt.

In de tussentijd heeft Jos in overleg met Monique en Sjoerd een bed laten bezorgen. Tussen de twee giften van de vancomycine moet twaalf uur zitten, zodat er altijd wel een vroeg-ochtendlijk- of middernachtelijk uur op het schema zal staan. Bovendien was hij het zat om vroeg uit de veren te komen (in zijn beleving dan) voor bloed afnemen etc. En… gisterochtend viel me al op dat hij achterwaarts de trap af stommelde. Dat deed mijn oma ook altijd weet ik nog. Dus hij stemde verbazingwekkend gemakkelijk in met het plaatsen van een bed in de woonkamer. Een echt mooi patixc3xabntenbed. Met electrisch verstelbare toestanden.
Het vergde wel enige verbouwing, maar het staat…

Toen ik met de twee plastic zakken medicatie naar binnen liep, waren er net twee mannen bezig om het bed in elkaar te zetten. En jos was er, en Joke en Miel kwamen ook net binnen. Sjoerd zat afgesloten van het hele gebeuren achter zijn computer, keek verstoord op en zei:" Nee he, en Wessel komt ook nog… veel te druk".  Een warmer welkom kun je haast niet krijgen šŸ˜‰

Foto0682hgfdMaar goed, Joke en Miel aan de thee, pa aan de koffie, Monique redderde wat heen en weer om de interne verbouwing in goede banen te leiden, Jos was druk met het infuus en de twee bedmannen verdwenen. En Monique gaf Sjoerd een hint dat er visite voor hem was. "Jahaa" Waarop ik zei :" Volgens mij hebben ze een cadeautje meegenomen. Toen schoof de stoel achteruit en klonk het " Oh, in dat geval…." De smeerpijp. En hij kwam er even bijzitten. En kreeg van Joke en Miel een schitterend, zacht, blank en groot schaap. Natuurlijk was hij hier blij mee. (foto volgt)

Het infuus loopt nu in tot een uur of kwart over vijf en voor vandaag doen we maar een keer. Vanaf morgen twee keer daags. En dan nog een surprise: de Cyproxin is in vloeibare vorm. Een drankje dus…
Sjoerd keek er naar met een blik van "Aan me nooit niet…" Dat belooft wat te worden.

Ik vraag me wel af wat de Vancomycine nu nog moet doen. Hij heeft er net een vijfdaagse opzitten…. En dan de Cyproxin. Ook een bacteriedoder. Ik ben zo bang dat het toedienen van het ene middel weer reageert op iets anders, zodat er weer aanvullende toestanden ontstaan. Het lijkt een beetje op dweilen met de kraan open… En dat zal het ook wel zijn denk ik. Niks doen is toch ook geen optie. We gaan er dus maar weer voor.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op Ontwikkelingen

  1. Heel veel sterkte allen, laten we hopen dat de medicijnen toch hun werk doen en dat je inderdaad niet van de regen in de drup terecht komt.
    Liefs Mirjam

  2. arjan en yvonne (mama en papa van Thijmen destijds in box 9 wkz) zegt:

    Hoi Sjoerd en familie,
    Het houdt toch ook niet op met al die infecties….het wordt tijd voor voorjaar; en dat het voor jou nog goede tijden mag brengen. Het duurt alleen nog zo lang voor de winter van 2009-2010 zich gewonnen geeft. Sjoerd; wat ben je een sterke en dappere jongen en wat schrijven je familieleden prachtig alles op! Ik wens je veel sterkte toe en denk elke dag aan jou en je naasten.
    Groetjes Yvonne Lensen

Plaats een reactie