Woord van dank

Naast het feit dat ik alle mensen die maandag j.l aanwezig waren tijdens de plechtigheid hiervoor wil bedanken zijn er een aantal mensen die ik even extra in het licht wil zetten. In willekeurige volgorde.

Een woord van dank voor alle medewerkers van het Wilhelmina Kinderziekenhuis in Utrecht. De verpleging was top en de medische verzorging was erg goed. Ook voor ons als ouders was het ondanks alles bijna vijf maanden lang een warm plekje. Bedankt daarvoor.

Ook een woord van dank voor de familie OudeHeuvel. Peter, Evelien, Niels en Luc. Naast jullie vele, vele kaarten en bezoeken aan Sjoerd hebben jullie het voor hem mogelijk gemaakt dat hij in het ziekenhuis met zijn eigen laptop kon internetten met de Dongel van KPN. Het was maar goed dat het er eentje was zonder data-limiet, want het ding is maandenlang zeer intensief gebruikt. Bedankt daarvoor. Het was een kostbaar geschenk.

Een woord van dank ook voor leerlingen en personeel van Het Mozaiek. Bedankt voor de vele bezoeken in het WKZ, en later thuis. Ook toen bekend was geworden dat het niet goed zou gaan. De betrokkenheid bleef groot. Het is gewaardeerd en we hebben het als heel bijzonder ervaren.

Ook een woord van dank voor beide huisartsen.Viola Zwart en Monique Verspaandonk. Altijd paraat, altijd bereikbaar, en altijd aanwezig als het nodig was. Het was geweldig. Naast de zorg voor Sjoerd was er ook zorg voor ons. Bedankt daarvoor.

Dank aan Jos, Lies en Wilma van het MTH-team van Livio. Ze hebben hun uiterste best gedaan om het voor Sjoerd zo voorspelbaar en comfortabel mogelijk te maken. En dat is gelukt. Tijdens zijn laatste uren hebben ze er alles aan gedaan om het Sjoerd mogelijk te maken op zijn manier alles te ondergaan. Bedankt daarvoor.

Bedankt Stichting Doe een Wens voor de prachtige wensvervulling op 27 november 2009. De Mac is zijn onafscheidelijke kameraad geweest. Tot het laatste moment.

Bedankt vier werkgevers. Consent Enschede,Stichting Het Maatman, ROC twente en TDC. Jullie hebben het ons mogelijkg emaakt om ons volledig op Sjoerd te richten.

Bedankt alle mensen, collega’s, familie en vrienden voor het sturen van kaarten, bloemen en andere attenties, niet alleen de afgelopen week, maar het afgelopen jaar… Bedankt daarvoor.

Bedankt Monique, voor de enige echte 24-uurszorg die je uit moederliefde hebt gegeven de laatste periode. En Fatma en Bert voor de ondersteuning.Vaak op de achtergrond, ondankbaar soms, maar van onschatbare waarde. Bedankt daarvoor.

Bedankt Ruben voor je steun aan Sjoerd in zijn laatste weken. Je bent belangrijk voor hem geweest. Bedankt daarvoor.

Bedankt Wessel. Voor je onbaatzuchtige vriendschap. Een betere vriend kan iemand zich niet wensen. Dit was speciaal.En heel bijzonder. Bedankt Carla, Lieke en Jan dat jullie dit mogelijk hebben gemaakt.

En wat mijzelf betreft: bedankt alle trouwe lezers van het weblog. De vele, vele reacties en respons gaven mij de energie om er mee door te gaan. Bedankt daarvoor.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

8 reacties op Woord van dank

  1. Wat hebben jullie een mooi afscheid genomen van Sjoerd/Quil. Fijn dat we het hier na kunnen lezen.
    Liefs Mirjam

  2. joke vink zegt:

    mijn dank voor het mee kijken in jullie leven en dat van sjoerd
    zelf ben ik moeder en oma
    maar het heeft me doen inzien dat gezondheid niet heel van zelf sprekend is
    het was geweldig hoe jullie dit allemaal hebben gedaan
    als familie en gezin
    zal sjoerd niet snel vergeten
    ondanks ik hem nooit heb gezien

    heel veel sterkte de komende tijd en haal de kracht uit
    wat eens was
    joke vink v engeland

  3. Moeder van Lars en Jesper zegt:

    En ik mis xc3xa9xc3xa9n persoon in bovenstaand dankwoord. Nico, jijzelf dus!

    Ik weet zeker, dat ik namens vele anonieme en (on)bekende (mee)lezers spreek als ik mijn absolute waardering en respect uitspreek hoe jij je zoon tot de laatste zucht gesteund hebt, hoe jij er daarnaast voor de rest van je familie bent geweest en dxc3¡arnaast ook de puf had om dit weblog tot na de komma bij te houden.

    We kennen elkaar niet persoonlijk, sterker nog: we hebben elkaar nooit in het echt ontmoet, maar door jouw manier van schrijven heb je zoveel mensen in jullie leven toegelaten, waarvoor mijn diep respect en grote dank.

    Door over Sjoerd en Wessel te lezen heb ik me gerealiseerd, dat vriendschap geen illussie is (Het Goede Doel). Dit is vriendschap met een gouden randje.

    Ook ben ik, en waarschijnlijk vele anderen ervan bewust geworden waar het feitelijk om draait in dit leven.

    Voor Sjoerd hoop ik dat hij in zijn nieuwe wereld is en ik wens jou en je familie verder een behouden vaart in de rest van jullie levens!

  4. eef zegt:

    Idd Nico jij/jullie bedankt dat we een deel uit mogen maken op de achtergrond van het leven van jullie en jullie zoon,een weblog die ik met een lach en een traan heb gelezen en zal blijven lezen..
    Indruk hebben jullie als gezin(nen) gemaakt ,en Sjoerd als die bijzondere jongen die me vaak deed glimlachen om zijn uitspraken…

  5. Mariska Snijders zegt:

    Nico en de rest van de familie,

    Als stille meelezer (en moeder van een zoon in het ASS spectrum), ben ik al die tijd zeer getroffen door de puurheid van liefde die jullie voor elkaar voelden en toonden. Ik weet het, je hebt er nu niet veel aan, maar jullie hebben vele harten geraakt op jullie eigen wijze.

    Ik wens jullie heel veel kracht toe om dit te verwerken en de afgelopen maanden… Sjoerd heeft een diepe indruk bij ons achter gelaten, hij wordt gemist. Dank jullie allemaal voor het delen van dit en dat we jullie enorme bijzondere kanjer mochten volgen en een beetje leren kennen.

  6. astrid zegt:

    dank jullie wel dat we zomaar mee mochten “kijken”in jullie prive leven.
    Wil bij deze mijn dank en waardering en diep respect voor jullie uitspreken.
    De manier van schrijven de leuke foto’s plaatjes de humor toch ook nog en dan de prachtige opmerkingen van Sjoerd.
    Voor sjoerd hoop ik dat hij in zijn nieuwe wereld is met een snelle internetverbinding.
    En voor jullie allemaal veel sterkte en liefde

  7. Claudia zegt:

    Zomaar een meelezer, die zomaar in Intratuin loopt en zomaar ineens tussen de decoraties een stenen schaap ziet staan. En zomaar krijg ik kippevel en denk ik aan een kanjer van een jongen met zijn geweldige familie die ik nog nooit heb ontmoet!
    Ik zal nooit meer naar een schaap kunnen kijken zonder te denken aan Sjoerd!
    Game ze Kerel, in jouw dimensie…

Plaats een reactie